لطفاً مطالب جدید این قسمت را همیشه دنبال کنید !

 سلام بر دوستان آشنا وغیر آشنا

بنده سعی میکنم در این پست مطالب کوتاه و خواندنی را بنویسم که مخاطبین وبلاگ حتکن بخوانند.

**«جدید»**امروز جمعه۹۴/۱۰/۱۱،آقای علویان یکی از کاندیدای نمایندگی مجلس زرند ، به حتکن آمده بود و در محیطی گرم و صمیمی با جمعی از اهالی حتکن به گفتگو پرداخت وی بعد از شنیدن حرف های شماری چند از اهالی ، نکاتی را در مورد توانمندی های این منطقه ی زیبا و پرجاذبه بیان و قول هایی را در صورت انتخاب شدن دادند،در این دیدار عمده ی صحبت ها پیرامون وضعیت کارگران از کاربرکنار شده ی معادن ومحیط زیست که نگرانی اصلی اهالی بود ، تبادل شد ، همچنین موفق شدیم توماری را که در خصوص اعتراض به هجوم شکارچیان حیات وحش حتکن آماده‌کرده بودیم را برای ارسال به مسئولین محیط زیست به امضا تعدادی از اهالی برسانیم.

وبلاگ حتکن انتظار دارد همه ی کاندیداهای شهرستان زرند در برنامه ی تبلیغات خود ضمن حضور در دهستان حتکن با مشکلات و قابلیت های این منطقه نیز آشنا شوند ما نیز برای همه ی آن ها آرزوی موفقیت داریم که انشاا...لایق ترینشان به این کرسی خطیر و حساس نائل شوند. 

***شکرانه نعمتهای خدا در حتکن ، حفظ محیط زیست است، یکی از نعمات وارزشهایی که خداوند منان به ما مردم منطقه حتکن هدیه و ارزانی داده است ، محیط زیست ناب و بکراست که ما با ندانمکاری بسیار به آن لطمه میزنیم، باشد که نگاهمان را عوض کنیم!!!

*** اخیراً در صحبتی که با دهیار حتکن آقای رضا میرزایی کردم قرار شد در چند روز آینده با استفاده از تراکتور دهیاری، حاشیه ی جاده یا بهتر بگویم، خیابان اصلی از روی پل سرباغ تا حتکن ، خاکبرداری و مرمت شود تا چهره خراب و وضع نا مطلوب آن بهبود یابد و در آینده با کمک اهالی ودهیاران جدولگذاری و گلکار شود! البته در نقاطی که امکان آن وجود دارد، در ضمن دهیار سرباغ آقای روح ا. علیزاده مدتی قبل گفت که قصد داریم دیوار چینی زمینهای (پروند) در سربالایی منتهی به روستا را به کمک اهالی  انجام بدهیم ، که ما هم امیدواریم انجام بگیرد، 

***  یکی از مسائل مهمی که باید مردم دهستان را به حرکت در آورد ، مسئله ی شکارچیان مجاز وغیر مجازی است که متاسفانه حیات وحش کل حتکن را تحدید میکند، چرا  که کمتر کسی از شکارچیان مجاز که باید در هر هفته در فصل شکار ، دو کبک ویک تیهو شکار کنند، به عهد وسهم خود قناعت میکنند ، آنها به بهانه ی اینکه شصت هزار تومان به شکار بانی داده اند ، تخلفاتشان را توجیه میکنند، اولا مردم حتکن ودر ثانی همان شکارچیان بومی  باید فکر کنند که این بی زبانها به ما پناه آورده اند، حد اقل کمی مروت داشته باشیم!! بیایید دست بدست هم بدهیم ، اسلحه دارهای منطقه هم برای چند سال سلاح را زمین بگذارند و در حرکتی جوانمردانه، خود حفاظت حیات وحش دهستان را بدست بگیریم و همگی فعال محیط زیست باشیم،  من در انتظار خبرتان برای بهم پیوستن میمانم واگر خدا عمری بدهد ،میخواهیم  ،زبان وضامن  بی زبانهای بی پناه شویم ! یاعلی مدد.۹۴/۹/۴

*** همولایتی  بیمارمان ، سالها روی دست مادرش!

متاسفانه یکی از جوانان زیبا رو وعزیز روستایمان که چندین سال است بر اثر یک اشتباه در اوج غرور جوانی، دچار مشکلی بزرگ  شده وبدلیل ضایعه ی نخاعی روی دست مادر گرامیش ناتوان و رنجور افتاده است !  ای کاش از ما کاری بر میامد که برایش انجام دهیم تا خوب شود  ولی هر چه بوده مشیت پروردگار است ، وقتی اطرافیانش از حال او و آرزوهایش که حتی نمیتواند به روستا بیاید ، میگویند ، دلمان آتش میگیرد ، آخر ،آدمیزاد تا وقتی خانه نشین نشده حال چنین آدمهایی را درک نمیکند ،  حالا اینجانب میخواهم ضمن گرامیداشت خاطره های ایشان ، از همه ی جوانان عزیز منطقه استدعا دارم ، در عزاداریهای ایام محرم وقتی دلشان برای علی اکبر امام حسین (ع) میسوزد ، یادی هم از این جوان رنج کشیده بکنند و از درگاه حق تعالی شفای عاجلش را مسئلت نمایند .   امیدوارم هیچ یک از جوانان دیگر همولایتی ما ، دچاربیماری نشوند وهمیشه سلامت و تندرست باشند ،                        

جداً گنجشکها کجایند؟!!!!

آیا دقت کرده اید امسال به نسبت سالهای گذشته ، گنجشکها ، مخصوصا در منطقه ی حتکن ، بسیار کم شده اند ؟ مدتی است که توجه اینجانب به این موضوع جلب شده است و متاًسفانه متوجه شدم تعداد گنجشکها خیلی کم و به ندرت میتوانید آنها را ببینید ! لطفا هر کدام نسبت به محیط زیست و حیاط وحش منطقه اهمیت قائل هستید ، با کمی دقت وکنکاش در مورد موضوع ، چنانچه به نتیجه ی جالبی رسیدید ، خبر دهید تا این مطلب را کامل کنیم !

*** در فصل پائیز دوباره محرم رسید و علم حتکن

برای ده روز گردش در سطح دهستان حتکن ، از فرد برداشته میشود واز روستای سکوکان که ظاهرا دو وعده توسط اهالی خرج داده میشود ، حرکت خود را آغاز میکند. امید واریم گردانندگاه بیرق به فکر آبروی آن باشند و از حرکاتی که گاهٱ توسط بعضیها انجام میشود ، جلوگیری کنند! از کسانی که با نیت خالص بیرق را همراهی میکنند، التماس دعا داریم.

 

                                

              

 

رونوشت نامه ی ذبیح میرزایی به بخشدار محترم زرند در مورد اوضاع منطقه! 7مهر.

( خوانندگان این نامه ، در جریان باشند که بخشدار زرند ، حاج آقا حسنزاده از افراد مومن و لایق بوده وچون اخیراً به این سمت منصوب شده اند ، در زمان بروز بعضی اشتباهات نبوده ولی ما حرفهایمان را لابد به ایشان میگوییم ومقصودمان گشایشی در کار و حل مشکلات موجود است . البته حرفهایمان خیلی بیشتر است ، برای بعد.)

بسمه تعالی

محضر مبارک بخشدار محترم زرند

سلام

ضمن احترام به برادر آزاده و بزرگوار (جناب آقای حسن زاده) ، چند کلام مختصر به عنوان یادآوری حضورتان ارسال می نمایم . متاسفانه در روستای سرباغ حتکن بدلیل حمایت بی چون و چرای شما و دیگر حضرات از آقایان مسئول در آن روستا و بسته شدن دهان مردم و ناتوانی آن ها در رساندن صدایشان به جایی ، هرج و مرج و بی عدالتی و هردم بیلی به نهایت رسیده است ، در این روستا دهیاری که هیچ حمایتی از سوی بالا دستی ها نمی شود و هیچ برنامه و هدفی برای کار ندارد و در طول هشت سال گذشته کمترین برنامه و طرحی را سازماندهی و اجرا نکرده است ! بعد از زلزله به هر کس دلشان خواست به هر میزان از زمین های موروثی مردم واگذار شد و چه بسا کسانی که حقشان پامال گردید . افراد شایسته و توانمند به بهانه های بچه گانه و واهی و جناح بازی های تخریب کننده ، بایکوت شده و تحریمشان کردند و گاهاٌ کنار زدند و افراد ناتوان ، به شرط حمایت کورکورانه به سر کار آمدند بدون آنکه کارکرد آن ها ملاک باشد .به افراد زیادی کم کم و یواش یواش چراغ سبز نشان دادند تا کوچه ی اصلی روستا را و زمین هایی که محق نبودند را تصرف کنند ! و ترکیب این روستای سنتی و قشنگ را با بی درایتی عده ای به هم ریختند و حالا پای خیلی ها در گلی که درست کرده اند ، گیر کرده است .

حضرت عالی در ملاقاتی که اینجانب مدتی قبل با شما داشتم ، در جواب دهیاری بابتنگل که به من گفت :(چرا شما دهیاری را برنمیداری؟) گفتید: (ایشان را فلانی ها قبول ندارند و اٍلا...) من میخواهم جستجو کنید در روستا ، که همان فلانی ها را چند نفر قبول دارند ؟! البته غیر از شما !

هرچند برای شما و همکارانتان سرنوشت کل دهستان حتکن هیچ اهمیتی ندارد ، چرا که روستاهای خودتان الحمدالله رو به پیشرفت است ! ظاهرا کسانی را بهتر می خواهید که کمتر دنبال بودجه و پول و غیره باشند و هدفی برای کار نداشته باشند ! آقایان محترمی که مسئولیت شورای حل اختلاف را در آن محل بر عهده داشتند ، ببینید چند اختلاف را حل کرده اند ؟ البته اختلاف افکنی های آن ها به کنار ، چنانچه اعتراضی به این عرایض بنده داشته باشید ، می توانم همین مطالب را به امضاء بیش از نیمی از اهالی برسانم چون به نیم دیگرشان شاید دسترسی پیدا نکنم !

محیط زیست و کشاورزی این منطقه که بخشی از آن بوسیله ی چرای گوسفندان تخریب اتفاق می افتد ، بخاطر رودربایستی نادیده گرفته میشود و بخش دیگری از آن بوسیله ی گردشگرانی که هیچ امکاناتی برای آن ها فراهم نشده و نمی شود تخریب میگردد.

جناب آقای بخشدار ، حقیر که البته با صرف وقت همین نامه ی قلمپرانی را مینویسم ، روغن بر ریگ ریختن است ، چرا که وقتی از سمت شما اراده ای نباشد حکایت میشود همان استشهادی که که بنده با آن همه امضاء هفته ی قبل آوردم ، که گوسفندان ضرر می زنند ، فرمودید ما کاری نمی توانیم بکنیم !

امیدوارم از من ناراحت نشوید نه شما نه بقیه ، چرا که دلم میسوزد و با صراحت میگویم ، بدانید چیدمان اشتباه مهره ها ، آخر ماتی بازیکن را در بر دارد ، البته شما باید ناراحت باشید که عواملتان کار می کنند یا نه .

رو نوشت این نامه را بنده در وبلاگ حتکن درج می نمایم و برای استانداری ارسال میکنم ، البته با اجازه ی شما .

والسلام  ذبیح میرزایی حتکنی 

صاحب این عکس کیست ؟!!!

از افراد قدیمی تر بپرسید ، صاحب ای عکس کیست ؟ لطفاً نظرتان را بگذارید !

سید محمد صالح

فراخوان (ان جی یو ) گروه مردم نهاد حامی محیط زیست و گروه طرفداران پیشرفت دهستان حتکن.

با حول و قوه ی الهی و در صورت استقبال جوانان منطقه ، قصد داریم تشکلی را تحت عنوان حامیان محیط زیست حتکن و گروهی را به عنوان طرفداران پیشرفت وتعالی دهستان ، با رعایت اصول و ضوابط قانونی سازماندهی وتشکیل دهیم . وبلاگ حتکن ، صرفآ قصد سازماندهی و تهیه ی اساسنامه و امور مربوطه تا راه اندازی را بر عهده میگیرد و چون انتخاب اعضا به صورت انتخابات مشخص میشوند ، لذا افراد بی آنکه نگران مسئله ای باشند ، میتوانند اعلام آمادگی کنند.

در ضمن چون اینجانب در مورد آن فکرهایی کردم ، چنانچه در هر گروه 10 نفر داوطلب با شرایت مندرج در زیر اعلام آمادگی و تماس بگیرند ، طی چند جلسه چگونگی تشکیل و فعالیت ها را تشریح خواهم کرد . 

پس درخواست میکنم ، بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و اغراض دیگر ، بخاطر دهستان زیبای حتکن ، همراهی کنید .  با تشکر و سپاس ، لطفا تماس بگیرید ، ذبیح 

شرایط همکاری :

1ـ تعهد داشتن به گروه و شرکت در جلسات ماهانه و فعالیتهای مقرر.

2ـ داشتن سواد مکفی جهت مطالعه وعلاقمندی به محیط زیست .

3ـ داشتن حد اقل 18 سال سن 

 ** تا امروز ۹۴/۸/۱۷ دو نفر( آقای حسین میرزایی و همسرشان) برای گروه حامی محیط زیست، اعلام آمادگی کرده اند،

در یک رویداد نادر ، در اول مهرماه ،یک درختچه ی گیلاس در سرباغ به گل نشست!

در اوایل مهر ماه وروز عید قربان ، متوجه شدم که یک درختچه ی گیلاس در اتفاقی کم نظیر ، در صحرای سرباغ شکوفه زد!

حقیر بر حسب وظیفه و برای اطلاع رسانی  ، ضمن گرفتن عکس و فیلم تصمیم گرفتم ، این رویداد را در وبلاگ حتکن درج نموده و برای روزنامه های محلی هم ارسال نمایم. 

در سحرای سرباغ که حالا دیگر محل تاخت وتاز گوسفندان وصاحبان آنها شده ، ظاهرا این رویداد جالب در این درخت که دیر بدیر آبیاری میشود، به دلیل فعل و انفعالات جوی و بعد از یک دوره تشنگی طولانی وپس از سیراب شدن ناگهانی اتفاق افتاده است که البته همین جریانات جوی در ابتدای امسال ، موجب ضرر وزیان به درختان میوه ی منطقه شد ، امیدواریم بخش کشاورزی جهاد ، فعالیتش را در دهستان حتکن در ضمینه های گوناگون ، انجام دهد.

 

 

گلدهی درختچه ی گیلاس در روستای سرباغ حتکن