لطفاً مطالب جدید این قسمت را همیشه دنبال کنید !
سلام بر دوستان آشنا وغیر آشنا
بنده سعی میکنم در این پست مطالب کوتاه و خواندنی را بنویسم که مخاطبین وبلاگ حتکن بخوانند.
**«جدید»**امروز جمعه۹۴/۱۰/۱۱،آقای علویان یکی از کاندیدای نمایندگی مجلس زرند ، به حتکن آمده بود و در محیطی گرم و صمیمی با جمعی از اهالی حتکن به گفتگو پرداخت وی بعد از شنیدن حرف های شماری چند از اهالی ، نکاتی را در مورد توانمندی های این منطقه ی زیبا و پرجاذبه بیان و قول هایی را در صورت انتخاب شدن دادند،در این دیدار عمده ی صحبت ها پیرامون وضعیت کارگران از کاربرکنار شده ی معادن ومحیط زیست که نگرانی اصلی اهالی بود ، تبادل شد ، همچنین موفق شدیم توماری را که در خصوص اعتراض به هجوم شکارچیان حیات وحش حتکن آمادهکرده بودیم را برای ارسال به مسئولین محیط زیست به امضا تعدادی از اهالی برسانیم.
وبلاگ حتکن انتظار دارد همه ی کاندیداهای شهرستان زرند در برنامه ی تبلیغات خود ضمن حضور در دهستان حتکن با مشکلات و قابلیت های این منطقه نیز آشنا شوند ما نیز برای همه ی آن ها آرزوی موفقیت داریم که انشاا...لایق ترینشان به این کرسی خطیر و حساس نائل شوند.
***شکرانه نعمتهای خدا در حتکن ، حفظ محیط زیست است، یکی از نعمات وارزشهایی که خداوند منان به ما مردم منطقه حتکن هدیه و ارزانی داده است ، محیط زیست ناب و بکراست که ما با ندانمکاری بسیار به آن لطمه میزنیم، باشد که نگاهمان را عوض کنیم!!!
*** اخیراً در صحبتی که با دهیار حتکن آقای رضا میرزایی کردم قرار شد در چند روز آینده با استفاده از تراکتور دهیاری، حاشیه ی جاده یا بهتر بگویم، خیابان اصلی از روی پل سرباغ تا حتکن ، خاکبرداری و مرمت شود تا چهره خراب و وضع نا مطلوب آن بهبود یابد و در آینده با کمک اهالی ودهیاران جدولگذاری و گلکار شود! البته در نقاطی که امکان آن وجود دارد، در ضمن دهیار سرباغ آقای روح ا. علیزاده مدتی قبل گفت که قصد داریم دیوار چینی زمینهای (پروند) در سربالایی منتهی به روستا را به کمک اهالی انجام بدهیم ، که ما هم امیدواریم انجام بگیرد،
*** یکی از مسائل مهمی که باید مردم دهستان را به حرکت در آورد ، مسئله ی شکارچیان مجاز وغیر مجازی است که متاسفانه حیات وحش کل حتکن را تحدید میکند، چرا که کمتر کسی از شکارچیان مجاز که باید در هر هفته در فصل شکار ، دو کبک ویک تیهو شکار کنند، به عهد وسهم خود قناعت میکنند ، آنها به بهانه ی اینکه شصت هزار تومان به شکار بانی داده اند ، تخلفاتشان را توجیه میکنند، اولا مردم حتکن ودر ثانی همان شکارچیان بومی باید فکر کنند که این بی زبانها به ما پناه آورده اند، حد اقل کمی مروت داشته باشیم!! بیایید دست بدست هم بدهیم ، اسلحه دارهای منطقه هم برای چند سال سلاح را زمین بگذارند و در حرکتی جوانمردانه، خود حفاظت حیات وحش دهستان را بدست بگیریم و همگی فعال محیط زیست باشیم، من در انتظار خبرتان برای بهم پیوستن میمانم واگر خدا عمری بدهد ،میخواهیم ،زبان وضامن بی زبانهای بی پناه شویم ! یاعلی مدد.۹۴/۹/۴
*** همولایتی بیمارمان ، سالها روی دست مادرش!
متاسفانه یکی از جوانان زیبا رو وعزیز روستایمان که چندین سال است بر اثر یک اشتباه در اوج غرور جوانی، دچار مشکلی بزرگ شده وبدلیل ضایعه ی نخاعی روی دست مادر گرامیش ناتوان و رنجور افتاده است ! ای کاش از ما کاری بر میامد که برایش انجام دهیم تا خوب شود ولی هر چه بوده مشیت پروردگار است ، وقتی اطرافیانش از حال او و آرزوهایش که حتی نمیتواند به روستا بیاید ، میگویند ، دلمان آتش میگیرد ، آخر ،آدمیزاد تا وقتی خانه نشین نشده حال چنین آدمهایی را درک نمیکند ، حالا اینجانب میخواهم ضمن گرامیداشت خاطره های ایشان ، از همه ی جوانان عزیز منطقه استدعا دارم ، در عزاداریهای ایام محرم وقتی دلشان برای علی اکبر امام حسین (ع) میسوزد ، یادی هم از این جوان رنج کشیده بکنند و از درگاه حق تعالی شفای عاجلش را مسئلت نمایند . امیدوارم هیچ یک از جوانان دیگر همولایتی ما ، دچاربیماری نشوند وهمیشه سلامت و تندرست باشند ،
جداً گنجشکها کجایند؟!!!!
آیا دقت کرده اید امسال به نسبت سالهای گذشته ، گنجشکها ، مخصوصا در منطقه ی حتکن ، بسیار کم شده اند ؟ مدتی است که توجه اینجانب به این موضوع جلب شده است و متاًسفانه متوجه شدم تعداد گنجشکها خیلی کم و به ندرت میتوانید آنها را ببینید ! لطفا هر کدام نسبت به محیط زیست و حیاط وحش منطقه اهمیت قائل هستید ، با کمی دقت وکنکاش در مورد موضوع ، چنانچه به نتیجه ی جالبی رسیدید ، خبر دهید تا این مطلب را کامل کنیم !
*** در فصل پائیز دوباره محرم رسید و علم حتکن
برای ده روز گردش در سطح دهستان حتکن ، از فرد برداشته میشود واز روستای سکوکان که ظاهرا دو وعده توسط اهالی خرج داده میشود ، حرکت خود را آغاز میکند. امید واریم گردانندگاه بیرق به فکر آبروی آن باشند و از حرکاتی که گاهٱ توسط بعضیها انجام میشود ، جلوگیری کنند! از کسانی که با نیت خالص بیرق را همراهی میکنند، التماس دعا داریم.

